Titlul de TRENDSETTER 2019 este desemnat staţiei radio care a difuzat de cele mai multe ori, timp de 10 săptămâni de la momentul lansării în eter, piesele care au ajuns Nr.1 în MediaForest Weekly Charts în cursul anului 2019.

Din analiza efectuată pe acest an, se observă o diferenţiere privind strategia editorială prin care staţiile se separă în două grupe: o prima grupă de staţii cu o strategie mai generalistă formată din Europa FM, Magic FM, Naţional FM şi Romania Actualităţi; o a doua grupa cu conţinut de tip mainstream formată din Kiss FM, Pro FM, Radio ZU şi Virgin Radio care impactează topurile săptămânale într-o masura mai mare decât prima grupă.

Se remarcă dintre staţiile mainstream Kiss FM şi Virgin Radio care îşi împart, rând pe rând, poziţia de lider pe parcursul a 8 din cele 10 săptămâni analizate. Analizându-le pe acestea două observăm: Kiss FM este lider pentru perioada imediată debutului pieselor (săptămânile 1-2); Virgin Radio preia poziţia de lider pe segmentul de mijloc (saptamanile 3-7); Kiss FM revine pe prima poziţie în ultimele 3 săptămâni (saptamanile 8-10).

Doar uitându-ne la grafic ne-ar fi foarte greu să desemnăm un caştigător dintre Kiss FM şi Virgin Rradio, întrucât lupta a fost deosebit de strânsă, aşa că este necesar să ne uitam la cifre:


Nr. crt. Staţie radio Difuzări
1 Virgin Radio 2307
2 Kiss FM 2284
3 Pro FM 2135
4 Radio ZU 1809

Cu o diferenţă de 23 playuri (~1%), Virgin Radio câştigă titlul de Trendsetter 2019. Felicitări!